fredag 8 april 2011

Urban blomsteratmosfär


Blomsterbarn





Blomstermän





Blomsterkvinnor








Alla av vår tid. Det andas storstad. En blomoas för blomstertörst. Här gör man som man vill, köper vad man vill och tycker vad man vill. Det finns inget som säger att det skall vara si eller så. Det man gillar passar ihop. Vi gillar olika! Nonchalant och elegant. London-chict. 

Nästa söndag är jag på plats igen för att stilla min blomstertörst och hänger förmodligen i något hörn med min kamera. Fotograferar "street-flower-fashion" och annat som blicken fastnar för. En av mina förebilder är Bill Cunningham som ägnat sitt fotografiska liv åt att fota stilfullt gatumode. Kända som okända i New Yorks folkvimmel älskar hans kameralins. Dokumentären om hans liv har precis haft premiär i USA, vi håller tummarna att den även kommer till oss här i Sverige.

Happy friday!

Foto: Sanna Westien

2 kommentarer:

  1. Man blir glad ända in i själen när man ser dina bilder av härliga små ögonblick.
    Gillar din stil.
    Friday I'm in love:)
    /Reb.

    SvaraRadera
  2. Glad i själen är mycket bra. Ögonblick är härligt. Tack för att du följer mig.:) Sanna

    SvaraRadera