torsdag 26 maj 2011

Lilla vackra fina nejlika


-"Inte nejlikor, dom tycker jag inte om. Det är begravning. Usch, de är fula. Nej, inte dom."

Usch, säger jag också. Så mycket tråkigt jag får höra om nejlikan. Den är ju jättefin. Helt fantastisk faktiskt. 


Om du så vill trendig blomma. Oscar de la Renta hittade sin inspiration i nejlikan till sommarkollektionen 2011.


Nejlika är definitivt en brudblomma! Enkel men ändå variationsrik och iögonfallande. Brudklänning med nejlikomönster, absolut.

wbapr11_oscar

Den rosa nejlikan är en symbol för kärlek. Helt "divine".





-"Mamma, jag vill ha nya nejlikor. Snälla, kan du inte ta hem någon fin".
En av mina döttrars favoritblomma. De fixar, trixar och exprimenterar med nejlikan i olika kärl,vaser och andra roliga fynd. De behöver inte vara många för att bli helt makalöst. Även om jag själv gillar att frossa i massor, många, i alla färger, i en och samma vas. Much is more.




Lek med tåliga färggranna nejlikor. Året runt. Allltid prisvärda. Snitta om dem varje dag och ge dem nytt å rent vatten. Då underhåller de dig länge, till och med i veckor.



Vackra fina nejlika! Länge leve Opera, Donatello, Farors, Antigua, Dark tempo, Dark tenors, Lion King och alla, alla, alla andra!

Foto: S. Westien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar