onsdag 1 juni 2011

Helt galet

Kvällens sista kund på Kaprifol Blomsterhandel ville ha något galet, färgstarkt och iögongallande. Han skulle uppvakta sin fru på deras förlovningsdag, hade smitit ut för att "köpa tidningen". Kände att min kreativitet började trappa av så här vid fem i åtta på kvällen. Mitt huvud kändes helt tomt. Men killen var så himla skön, full med härlig energi som smittade av sig så här fem i åtta. Det blev ett gemensamt helgalet verk. Rosa pioner, orange germini, lime santini (kermit),  ljusgul alstromeria, lila limunium, umbrella (blad) och dessutom som pricken över verket, påfågelfjädrar. Allt i en salig, härlig ostrukturad "röra". Helt galet! Kunden blev så himla glad och jag blev så himla glad. Alla var glada. Perfekt avslut på en lång galen dag.

 

Snart är det också dax för det årliga besöket på Kolmården. Även om mina flickor börjar bli stora. Åker vi iallafall och har det urmysigt bland djuren. Kelar med djuren på barnens lantgård, väntar på att påfåglarna skall visa sin fjäderprakt, äter glas och gråter på delfinshowen. De är ju så fantastiska, delfinerna.



Har simmat med delfiner men de kom inte så nära som jag trodde. Jag ville ju leka. Helt galen känsla att ligga i sydatlanten och vara omgiven av delfiner.

Om jag skulle vara ett djur skulle jag vilja vara en delfin eller kanske en trollslända, bara leva för dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar