söndag 5 juni 2011

Tälta

 Farfars gamla gröna militärtält, från jag vet inte när, slogs upp varje sommar på landet.  Vi barn ville sova ute. I tält. Jag smög mig alltid in på natten, det var ju lite läskigt ändå.  Ungdomstältat har jag gjort många gånger, alltid obekvämt och trångt. Bo i tält har aldrig riktigt varit min grej. 



Jag kan möjligen vuxit till mig. Tälten är ju moderna nu, har säkert flera rum. Jag köpte resetidningen Vagabond. De listade 10 stycken grekiska öar. När jag började bläddra hittade jag en liten notis. Campa i någons trädgård i England  för 50 kronor natten. Billigt. campinmygarden.com.Tänk att vakna i en engelsk rosenträdgård. Nice. Jo, jag kanske kan tälta. I vackra engelska trädgårdar. Absolut vackra.



David Austins rosegardens här vill jag tälta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar