fredag 12 augusti 2011

Scott Schuman









"Jag började fotografera människor som inspirerade mig, jag försöker inte kopiera deras klädstil, men om man är tillräckligt själviakttagande och kan fråga sig varför man tycker om det man ser, då upptäcker man många gånger att det handlar om människor som lyckats skapa en bra version av sig själva. Och även om jag ser en vacker tjej, så blir jag kanske inte direkt påverkad att klä mig i klänning, men jag tänker att jag, precis som hon, skulle vilja vara den bästa versionen av mig."




Den välskräddade/välklädde. "The Satorialist" Scott Schumans helt ursköna blogg. Vanliga människor i Urban miljö med något unikt i sin stil eller framtoning. Klädda i sitt bästa jag.



Schuman fångar dem. Precis så som jag gillar. Enkelt, "avklätt" & okomplicerat vackert.


Likt Bill Cunningham har Scott Schuman gatan som sitt fotomecca. "On the street..." fångar han folk med attityd.


Jag som verkligen gillar att fota människor. Sköna människor med aura. Tycker om det som omger sig med ett starkt osynligt ljus. Något som drar till sig min uppmärksamhet. Min blick.


Det som väcker min lust att fantisera. Min nyfikenhet på deras historia.



Beundrar dessa två män. Gillar deras sätt att fotografera. Klick! Här och nu. Helt direkt. Enkelt och avskalat. Snyggt och coolt.



Följ Mr S blogg! Bli inspirerade av kläder å attityd. Scott S är i Stockholm nu. Modevecka. http://www.thesartorialist.com/


Mode. Foto. Inredning. Konst. Människor. Natur. Är mina stora inspirationskällor för utövandet av mitt konsthantverk.






Lockas herrarna i Paris av likadana nyheter, tro!?


-Sanna


P.S Stort tack till min syster som tipsade mig om Mr S blogg. Puss & kram.

Urbana foton: Sanna Westien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar