lördag 13 augusti 2011

Sensommarnyanser

Färginspiration inför helgen. Naturen bjuder. Vägdiken, ängar, skogar överallt sprakar det till av färg. Tonerna går mot de varma brända gyllene. Men fortfarande finns det överlevande nyanser av blått, solgult, cerise, vitt.



Grangrönt. Blåbärsblått. Blåbärsrisgrönt/rött/gult.








Blåklockeblått. Blomstergult.



Sommarvitt.



Sommarnaturgrönt.



Ormbunksblekgul och ljusgrön.



Ljunglila. Ormbunksockra. Brunbjörnsbrunt. Oj!? Hoppsan. Där kom vovven.



Bergsgrått.



Tallbarrgrått. Mjukmossegrön.



Lingonrött. Hoppmossalimegrönt.


Postlådorna har sensomriga naturnyanser.



Lavagrått. Mosseolivgrönt.



Mjukmossrött. Gräs och mossgrönt.



Stengrått. Blåbärsrisvinrött. Blåbärsrisbuteljgrönt. Barkgrått. Barrbrunt. Skuggsvart.



Naturen skapar sina egna små naturnära stileben. Brunt. Rött. Grått. Blått. Grönt. Sensommarnyanser i harmoni.
Så vill jag skapa mina skogsbuketter i helgen. Jag vill använda kottar och mossor. Men kunderna blir väl kinkiga... "Det är ju jul". Det tycker inte jag. Det är naturligt.




Skogen är underbar. Trollsk. Är skogstokig. Det är så j...kla (förlåt) underbart att vara i skogen. Älvor å troll å jag. Skogsförälskelse.


Skogsnjutning. Ta en promenad i en skog. Var uppmärksam. Använd alla dina sinnen.

-Sanna

Skogsfoto: Sanna Westien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar