lördag 3 september 2011

September

Vaknade tidigt till första lördagen i september. Väddö visade sin allra skönaste sida när rullgardinen rullar upp.



Tog morgonrock, handduk, hund och smet ner i den lugna, tysta morgonen och tog ett ensamt (nästan) uppfriskande morgondopp. Brrr....riktigt härligt. Körde mina stora tjejer till Barnensö där det skall servera på ett septemberbröllop. Vilken tur de har med vädret! Vägen från oss dit är så makalöst idyllisk. Idag. I början av hösten, tidigt på morgonen, i solen, innan byarna vaknat var det som att åka genom en Astrid Lindgren saga. Drömskt. Väl framme bland söta barnkolonigårdar välkomnades vi av sköna människor. Tjocktröjor, upprullade jeans, barfota med frukostkaffet fortfarande i handen. Mittemellan sommar å höst. Gillar kontraster. Sweet. September är ok. Även om jag är kär i sommaren kan jag bli förälskad i hösten. Hög skön luft och sol. Inspirerande, stökigt och lite pirrigt.



Hemma i min trädgård är det också September. Även om det är helvilt, galet övervuxet, superskräpigt, vilar det något trollskt över trädgårdsatmosfären.








Massor som borde fixas, städas, klippas, rensas, soppas, ordnas efter sommarens" förfall" och medveten glömska.



Tycker jag ändå att det är vackert.



Operfekt perfekt.



























Höst-chict i trädgården.

Ha en härlig septemberdag.

-Sanna

Perfekt operfekta iphonebilder: Sanna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar