lördag 24 september 2011

Söder Blandning


Dåså. Min höst har inträtt. Nu är det slut på sommarens bohemliv. Dax för lite höstordning lite här och var.


Innan sommarens nomadliv, då vi vandrar (åker) mellan olika platser- väderstreck-boenden, togs alla teburkar ur skåpen. De fick vara köksfönstrens statister för sommaren. Krukväxterna fick semester.


Burkarna får stå kvar ett tag till i höst. De får sällskap av hibiskusen och kornettblomman. De som fick stanna och överlevde nomadernas omedvetna eller medvetna glömska.


Hibiskusen och kornettblomman kommer från Hornsgatan där hemmets verkliga bohem arbetar då och då. Hon som har det temperamenstfulla "söderliga" pulserande i blodet.




Tycker om söderblandning i mina krukor, i mina burkar, i mina kärl, i min inredning, i min tekopp, i mitt liv.



Tycker om att oblanda. Tycker om att blanda.


En solig höstlördag blir det på Kaprifol och i Lidingöloppsspåret. Söder och blommor för mig. Spring i norrförort för en del andra. Heja.




Välkommen höst!


Iphonefoto: S. Westien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar