söndag 16 oktober 2011

Skulptur


Jag har en liten kärlek.....


..till skulptur. På museum får jag hålla fingrar och händer i styr. Vill så gärna känna struktur och form. Alla material ger olika känsla. Men på museum får man ju inte röra. Aj.aj. 


På Ulriksdal kände jag mig i alla fall fram bland deras skulptursortiment. Rost, järn, keramik,betong,cement osv. Härligt att försiktigt peta och känna. 


Madonnor.


Puttis.



 



Djur.  Fåglar. Väsen. Kloka. Skrämmande. Snälla.


Buddha.



" Love the whole world like a mother loves her child"


Klassikt grekisk/romersk. Rostig kärlek.


Änglar.


Terrakotta arméen skönt guld/rost patinerade.


Klassik byst.

 

Tomtar. En och annan trädgårdstomte är tryggt. Jag har en liten vätt i betong. Han börjar bli lite ärgad, grön och fin nu. En patinerad vätt.

Det fanns verkligen en massa fint på Ulriksdals Trädgårdsbutik. En liten skulptur passar ju lite varstans. Söker du något till hem och trädgård hittar du säkerligen något fint bland blommorna. De gömmer sig härligt bland det gröna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar