fredag 4 november 2011

Själslig kamera



Född på mitten av 60-talet, med en mamma som var Beatlesfan, är jag uppvuxen med Beatlesmusik. Många av deras låtar framkallar barndomsminnen.

Foto här

"Life in photographs" med foton av Linda Mccartney och skrivna förord av Anne Leibovitz och Lindas och Pauls dotter Stella skulle passa bra med bland mina andra fina böcker. Vill gärna ha den. (Julklappstips).

RS-Beatles


Eric Clapton på omslaget av Rolling Stone taget av Linda. Året var 1968. Som första kvinnliga fotograf som tog en omslagsbild för tidiningen banade hon väg för andra kvinnliga fotografer.
Fantastiska foton här

Jag tycker om fotografi. Jag tycker om att fotografera. Ibland är inte min kamera med och det kan kännas som lite tråkigt att inte kunna fånga just det nuet/ögonblicket med kameran. Då är den själsliga kameran perfekt. Jag fick ett tips en gång att säga ett tyst "KLICK" för mig själv,  när det är något jag vill komma ihåg och inte har en kamera tillgänglig. Det funkar. Det själsligt fotade ögonblicket kan jag plocka fram när som helst. Behövs varken fotoalbum eller dator. Fotona finns alltid tillgängliga, bara att minnas och kika in i hjärnans album.


Bild här



Bilder lånade på nätet.

"It´s ok, you can capture it in your soul camera" Linda till Stella när hon glömt sin kamera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar