måndag 26 december 2011

Känslan





Känslan för jul infann sig tillslut, på julaftonens förmiddag, när jag och yngsta slog in paket med Peter Jöback på högsta volym. Bland tidningspapper, tomtepapper, sidenband, tejp och etiketter säger min dotter "mamma, nu börjar jag få julkänsla"



"det kändes som förr...snön föll...det regnar hela tiden..,



...jag kommer hem igen till jul...



....jul jul strålande jul....



...kom kom signade jul...sänk dina vita vingar..."



Vi firar jul på olika platser. I år blev det hos pappa.



".... allt andas förväntan.."



Hemma hos pappa är det som när jag var liten. Vi gillar att fira jul hos pappa. Pappa är duktig på att fixa till det. Duka, laga mat, pyssla, göra godis med sina barnbarn. Ja, han är bra på allt. Barndomskänslan är något speciellt.



Älskar att omge mig med det som funnits med ett tag. Vår julhistoria från när och fjärran.



80-tals revival med "moderna" frågor. För att : "Mamma, det är ju urgammalt, det är ju frågor från 80-talet!" ( tyckte vi hade ett fint TP)
Superidé av en av döttrarna att ge sin far ett nytt TP i julklapp. Hade glömt hur kul det var. Det har inte gått så bra för mig och mitt team. Ikväll blir det revansch!



Juldagarna är verkligen fantastiskt nära kära och sköna.


God fortsättning!


- Posted using my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar