söndag 5 februari 2012

Kärrbrink





En blomstrande chefs nyårslöfte:

" Jag lovar se medarbetarna. Ensam är jag ingenting. Min framgång är till 90 procent beroende av mina medarbetare. Då är det viktigt att jag ger dem utrymme, feedback, ansvar och cred." Jesper Kärrbrink VD för Euroflorist.
(citat från tidiningen Chef i dagens SvD Näringsliv)





En resande chefs tips:

" Att jobba och umgås med konstruktiva människor och undvika sådana som skapar negativ energi. Never argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."  Magnus Wikner VD för Ving (citat ur en intervju i  fredagens DI Weekend.

Klokt, insiktsfullt av män i mitten av livet.

Bild här. Sveriges Radio


P.S Ett litet filmtips från mig: "En gång i Phuket". Jag och mina flickor var och såg den idag.  Den var charmig och helt ok. Sevärd. Några riktigt goda skratt och lite feel good. SvD gav den fyra prickar. Jag håller med. Den gav dessutom ett enormt ressug. Just nu känner jag också för att sätta mig i en spartansk bungalow på en exotisk strand och skriva en bok. Blomsterbok.

Porträttbilder lånande här, här, här, här. Resten är fotolek med privata bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar