fredag 17 februari 2012

Karriär


 Till frukost satt jag och bläddrade i en några dagar gammal Dagens Industri. 


Bild DI.se 
Läs även artikeln i tisdagens DI om du ramlar över pappersexet.

Sista sidan hade en stor bild av en man jag kände igen. Magnus Nord har jag träffat i olika blomstersammanhang. En mycket behaglig och sympatisk herre. Vi har haft mycket trevligt med många härliga skratt. Det var ett tag sedan jag såg honom sist. Nu läser jag att Magnus bytt en blomstrande karriär på Euroflorist mot en sötare sådan och startat tårtförmedling. Pastry Sweden AB har fått pris som årets Rookie av Svensk Distanshandel. GRATTIS! Och stor lycka och framgång!





Om jag vetat det här i julas hade jag definitivt använt mig av Skickatårta.se. Nu gick det ju förstås alldeles lysande att ringa bageriet tvärsöver gatan när jag ville uppmuntra mina blomsterkollegor i julstressen. De var otroligt gulliga och hjälpsamma med att ordna med min något omständiga beställning. Dessutom  sprang de själva över med den söta röda prinsesstårtan med ett långt och otroligt välformulerat ;) rim skrivet på själva tårtan. Tack igen Weindels på Varvsgatan. Weindels är verkligen ett gammalt klassiskt kondis.





Blommor och kaka är den perfekta kombon. Både som smaksättning och dekoration.




Personliga rara tårtor och bakverk uppskattas liksom blommor.




Måste medge att Magnus Nords karriärsbyte lockar mig. Som sagt den ultimata cross-overn. Sött och vackert. Lekfullt och smakfullt.



Gud vilka tårtor, cupcakes, pajer, kafferep det skulle bli med min sockersöta lust och min blomsterkraft. Om det inte vore så att Pastry Sweden AB låg i Malmö hade det varit mumsigt att få arbeta med något blomstrande kreativt och delikat.




Härligt med människor som skapar nytt och är modiga. Crea Diem. Skapa Dagen.


Skapa en skön helg.




2 kommentarer:

  1. Vilket karriärsbyte... från en kreativ sfär till en annan :-))) Steget är kanske inte så långt egentligen. Det är olika sätt att uttrycka sin kreativitet på bara. Men blommor är väl ändå bäst ändå :-)))) Eller... tänk.. vilken rolig grej det skulle vara att ha ett kombinerat bageri och blomsterbutik.

    Här har det töat i dag och jag har pysslat lite i växthuset. Mitt eget lilla himmelrike. Speciellt nu när längtan efter våren är som allra störst.

    Ha en skön vecka!!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Charlotte :)

      Det låter så himla skönt: Mitt eget lilla paradis.

      Drömmen om ett växthus bleknar aldrig för mig. Helst ett sådant där underbart engelskt. =)

      Blommor är förstås det ultimata. Men andra söta saker lockar alltid. Det får bli en kombo i din trädgård helt enkelt. Förstå vilket fulländat paradis.

      Våren får gärna komma förr än senare. Idag är det minusgrader igen med blå himmel. Dags för hundpromenad och sedan ta tag i veckan.

      xoxo/Sanna

      Radera