torsdag 2 februari 2012

Kraftpaket

Bildkälla.

Kraftfulla blomsterbilar. Har nosat och drömt om blommande bilar tidigare. Rullande blomsterdröm som är svårt att få stopp på.



Min/Vår bil börjar bli till åren. Jag älskar min bil. Den rymmer många, många mil lång historia. Massor av familj, barn, blommor, resor och numer en vovve. 



Mitt allra första bilminne är nog min farfars "gamla" bubblor. De var väl nya någon gång då och då. Tyckte så mycket om dess hemtrevliga brummande när den rullade in på gårdsplanen på Väddö. Ljudet var fullt  av sommarkänsla och goda förväntningar att få farmors hembakade kakor. Min farfar blev 97 år och jag tror han körde sin bubbla en bit efter 80. Gillade att ha farfar som medpassagerare, han tyckte jag var en god förare. Han tyckte jag aldrig stressade upp mig. Undrar vad han säger nu där han sitter på sitt moln. Hmm.
VW-Bubbla är en favorit och står fortfarande högt på min bilönskningslista.



En annan favorit är en härlig gammal jeep. Jag är liten och gillar att komma högt upp. Känner mig liksom större då. Därför gillar jag vår  urgamla Chevrolet Transport. Hon är kanske inte snyggast på gatan bland Audi, Volvo XC, BMW, Mercedes osv. Men hon har en skön style och tänk om hon kunde berätta allt hon hört och varit med om.


Bildkälla


Ett solrosgult kraftpaket vore kanske något som en del i familjen skulle gilla. För min del får sportbilen vara. Även om jag är uppvuxen i en/med Saab. Pappa körde Saab när vi var små, Yaya (min blåhåriga mormor) körde Saab. Minns att jag inte var så förtjust i hennes färgval då, varken på hår eller bil. Saabens  70-talsbruna nyans skulle definitivt funka för mig idag. Tror dock att den blå/lila färgtonen i håret aldrig kommer bli min melodi.

 

Bildkälla.

Pimp-my-ride. Tapetserande bilblomster. Vår gamla kärra skulle gilla det. Jag skulle gilla det. Flower Power on Wheels är min grej.



Kör försiktigt.

2 kommentarer:

  1. Åhh vilka härliga blommiga bilar :)
    Jag har också barndomsminnen av bubblan. Det var min mammas första egna bil och jag var inte så gammal men jag kommer så väl ihåg den.. Den var engelskt röd... Den skulle hon ha behållt :))
    Ha en fin fredag kära Sanna
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Bubblor är något fint, den gamla sorten. De nya är lite för sportiga....men jag säger förstås inte nej till en ny bubbla om den är blommig. ;)

    ha det gott så här på en tisdag.

    SvaraRadera