torsdag 23 februari 2012

Kronprinsessan


Härlig kunglig bäbisyra. En prinsessa är född.




Vi har tre. Jag känner och rörs alltid av mycket kärlek. Nu när Kronprinsessan Victoria och Prins Daniels kärlekshistoria pumpas ut i TV rullar en liten tår ner för kinden. Mammakänslor. Mina prinsessor tycker jag är löjlig. Men det är ju så himla fint. "Störst av allt är kärleken, jag älskar dig så". Proffsiga Prins Daniel.



Nu bakas det prinsesstårta på TV4 och det pratas förlossning, monarki och kungliga födslar. Glädjefull prinsessyra.



Mina känslor är lite all over the place. Kärlek smittar. Det blir bubblande blomstrande tårtfest idag. Tårta och champagne för att fira prinsessor och känslor.

En tronarvinge är född. Grattis till Kronprinsessparet.




2 kommentarer:

  1. Hej goa Sanna!

    Jaaa, stort grattis till de två!! Man kan bara inte låta bli att bli berörd av Daniels och Viktorias kärlek. Och Daniels okonstlade sätt som går rätt in på nåt sätt. Även här trillade en liten tår.

    Och du har tre :-) Så fina de är på bilden. Och ljuvliga blomtårtor...
    Själv har jag en prinsessa och en prins :-)) och jag drog mig faktiskt till minnes deras förlossningar bara häromdagen när jag besökte sjukhuset i ett ärende. Så omvälvande det var att få sitt första barn.

    Blir spännande att se vilket namn de valt.

    Stora kramar till dig!
    /Charlotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej kära Charlotte,

      Det är verkligen ett mirakel att föda barn, få dem och ha dem. Jag hade gärna haft fler. Men har hört att man måste vara två som vill. =)

      Vad härligt med en av varje. Hade en prins på önskelistan. Nu blev det prinsessor och det funkar. :) Tonåren kanske är lite smidigare med prinsar.

      Ett drottningnamn tror jag ;)

      Kramar

      Sanna

      Radera