torsdag 29 mars 2012

Pionfantasier

Snart så.




Pionsäsong. Älskar dem.




Trädgårdens vackra primadonnor.







Till vardag, fest och allt där emellan.


I slott och  i koja.



På landet och i stan.




 Hos hipstern och bohemen. Hos baronen och trädgårdsmästaren. Hos kostnären och modellen. Pioner är alltid rätt.




Fantiserar om att ha många många fler varianter att plocka av i vår trädgård i förorten.




Såg de första pionerna på snitt i Årsta partihallar hos B.J Fowertrading förra veckan. Sommarkänslan kittlade till.



 

Blev så himla sugen, men det blev ju tulpaner i pionfärg istället.


red charm peony wedding bouquets honey of a thousand flowers


Pionfantasier är sköna.


red charm peony bouquets floral arrangements honey of a thousand flowers



Fantastiska pionbilder från Utah Bride Blog. Ruffled Blog.


2 kommentarer:

  1. Hej fina Sanna.
    Åhh vad jag håller med dig, jag älskar också pioner. Jag har en granne som har de grönaste fingrar man kan tänka sig, du skulle se hennes trädgård för inte att tala om växthuset :))
    I allafall, hon har nog alla pionsorter som finns i trädgården, det är underbart att ta en prommenad i den sena sommarkvällar....
    Hoppas det blir bra med badrummet, va kul med nytt... Man får bita ihop och tänka på när det blir klart :)
    På tal om våra förmödrar.. Jag talade om för min farmor att maskinerna gått sönder, då berättade hon underbara historier från förr när det knappt fanns el.. Underbart att lyssna på.

    Ha en underbar dag kära vän.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Jessica,

    Det låter ju helt underbart...pionerna är finare på andra sidan ;) både växthus å pionängar. Trevligt med grannar.

    Allt kommer bli bra. Lite fix förstås å antagligen en del frustration. Hantverkare. Men det är som du säger. Bit ihop. :)

    Tänk vad bra vi har det. :) lite bortskämda är vi allt. Det är nyttigt att lyssna på våra gamla släktingar så vi kan berätta vidare våra familjehistorier. Jag kan berätta att jag minns när min pappa köpte färg-tv....å när min mamma kom hem med en videobandspelare...å när min pappa köpte en freestyle till mig. Kassettband har mina tjejer också upplevt. :)

    Tack för att du tittar förbi. :)

    SvaraRadera