söndag 25 mars 2012

Söndagslyx


Vårlig söndagslyx är att vara i trädgården så gott som hela dagen och känna sig skönt slut i kroppen av hårt arbete och en massa vårluft. Hann med massor i helgen! Och sedan få njuta av franska överraskningar. En av döttarna har varit i Frankrike den senaste veckan och köpte hem bland det godaste,lyxigaste & mest njutningsfulla jag vet. Macaroons från Ladurée. Min favorit. Finns inga godare macaroons. De bästa i hela världen. De smälter i munnen och jag ryser av välbehag. Mmmm. Vilken härlig lyx.



Ladurée öppnar snart nära mig. Grev Turegatan i Stockholm. Hoppas jag fortfarande får den där saliga lyckokänslan av de pastelliga spröda bakverken även om de nu finns enkelt tillgängliga i min storstad. Om ni missat macaroons från detta franska söta paradis måste ni bara unna er deras sagolika läckerheter i alla möjliga smaker och färger. Att besöka en Ladurée är som poesi för ögon och gom.

Ladurées macaroons är även kända från filmens värld, Sofia Coppolas Marie Antoinette.


Våffeldagen firade vi till lunch. En riktig söt och lyxig söndag. Söndagar är en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar