måndag 2 juli 2012

Årets Smultron


Bild här

"Clamping" - Lyx camping.

Bild här

 Jag kan räkna på mina fingrar hur många gånger jag tältat i mitt liv. Har aldrig varit riktigt min grej. Även om jag var scout i tonåren.


Bild här

Bekvämt tältliv skulle passa mig.


Bild här


 Ett skönt möblerat utesovrum.

"Camping gets a facelift" bild här

Glamorös cowboykänsla funkar.

Mer underbara clamping tält här


Absolut tält! Så här kan jag också bo i tyg.


Bild här

Praktisk familje-clamping. Ett bra rymligt familjetält är ett måste med stora ungdomar.

Bild här


Sweet enmans-clamping på landet. Det får nog plats två. Tältromantik.


Resetips och bild.


Cirkus-clamping. Barnsligt kul i komfortabel stil.

Bild här

DIY-clamping. Enkelt. Som när vi byggde kojor när vi var små. "Man tager vad man haver"  å vips bohemisk-clamping. Mysigt.



Jag gillar överraskningar. Skulle tycka det var mysigt att bli bortrövad på en clampinghelg. Smultron och champagne skall finnas förstås.

Clampit.com

För oss lite kinkiga icke-campare. Glamorös camping/ Clamping är Årets Smultron 2012Som årets Julklapp fast tvärtom. Läs artikeln i SvD Näringsliv här.


Glamping interior


Inspireras till din extra ordinära tältsemester här. Jag blir faktiskt sugen på att bo i tält. Riktiga madrasser, lakan, täcken, kuddar, blomster och annat piff. Visst jag kan och vill bo under tyg. 


Går du i tältköpartankar och vill smälta in i miljön där du tänker campa.




 Kolla in engelska Field Candy.


Snug as a bug


Här hittar du ditt tält. För musikgänget, för släktgänget, för bokgänget, för tjejgänget, för killgänget, för barngänget. Tält-chic för alla tillfällen.

Vi ses på clamping. Idag börjar mitt sommarliv.

2 kommentarer:

  1. Jisses Sanna!!! Vilka tält du hittat. Har aldrig heller varit någon riktig campare, även om jag sovit i många tält och andra friluftsboningar under min uppväxt. Sista tältningen slutade abrupt då vi vaknade invaderade av tvestjärtar. Några föll t o m ur trosorna... iiiiiiiiiiii... Fatta. Sen. Inga fler tältningsövningar för min del. Men jag kan utan tvekan och omsvept göra ett eller flera undantag. Om det blir i någon av dem du visar. Ohhhh.... Kan tänka mig att flytta. Ut i trädgården. Resa ett av de lyxiga tälten och bara insupa sommaren. Dygnet runt.

    Du är bara för gullig Sanna. Dina hälsningar är som vackra vykort. Det är väl för synd att du bor så långt bort. Du hade kunnat kvista över och fika annars. Är helt säker på att vi skulle kunna surra i timmar.

    Kram, kram till dig bästaste blomsterkonstärinnan!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  2. Charlotte,

    Tänk att få fika i din trädgård, vilken lyx! Det vore ju helt underbart att få låta blomstersamtalen surra iväg långt in i sommarnatten. Synd att det inte är cykel avstånd. :)


    Ett bohemiskt tält skulle passa hos dig. Tänk vad mysigt du skulle ha det. Jag har tagit med mig fullt av Indienfynd. skall försöka få till något i clampingstyle à la Väddö.

    Du gör mig alltid varm om hjärtat med dina reflektioner och snälla ord. Tack,

    Ha en riktigt skön lördag. xoxo

    SvaraRadera