fredag 26 oktober 2012

Höstfägring


Ingen har väl missat att hösten verkligen har slagit rot.


Jag som är sommarbarn blir då förstås extra glad när våra hösthallon påminner mig om det jag gillar allra bäst.



De är få, men smakar absolut sommar.



Löv hallon.


Finns fler som loves hallon i vår familj. Tur att han inte når så högt vår hallonhund...han har missat det där med tryffel. Hallon och blåbär är mer hans grej.




De få röda, vackra och smakrika bären får ett extra habegär när de ligger i den höstlövbruna Marimekkoskålen.




Höstliga färger är fint. Det tycker även jag. Även om jag är en sommarperson.




Äpplen är höstvackert. Fåglarna blir glada när de får sina äpplen fint serverade. Vi blir glada för att de är fina att se på. Jag dekorerar med äpplen både ute och inne. Äter och bakar med dem gör jag förstås också. Svenskt såhär års.





Trädgårdspyssel är som terapi. Taklök och murgröna från rabatterna har fått bli till ett stilleben i den rostiga trädgårdssoffan, som jag köpte på Indiska för några år sedan. Den blir bara vackrare med den alltmer rostiga patinan.






Välkomnande och enkel höstfägring utanför mushuset. Hallonen fick förstås följa med in och ätas med vaniljglass


P.S Imorse när jag vaknade låg det första tunna snötäcket över min höstfägring. Jag som precis vant mig vid höst....så kom minusgraderna. Hmmm.

Iphone foto av mig. Iphonen är min vän, alltid.

4 kommentarer:

  1. Jag vet, det är inte lätt när kylan kommer. Inte för oss sommarbarn :) Men visst är höstfärger underbara. Love! Ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Vi ses ofta du och jag. Delar nästan vår vardag ;)

      Jag vet att man vänjer sig men just nu känns det kallt och rått. Även om det varit en underbar dag i dag.

      Tänk ändå vad färger kan påverka oss. Beroende på sinnesstämningen kan jag slås av en viss färg plötsligt, så att jag tappar andan av förundran av hur vacker en färg kan vara.

      Önskar dig en underbar kväll och söndag. Vi ses.
      Kram kram

      Radera
  2. Jag föll pladask för din fina och inspirerande blogg och har nu lagt till mig som medlem. Hit kommer jag gärna tillbaka för tips och, som sagt, inspiration. Älskar att "leka" med blommor och blommor har alltid spelat en viktig roll i min tillvaro. Det bästa som finns är att vara ledig en dag och bara gå runt hemma och arrangera, sätta i vaser, göra små stilleben. Önskar dig en fin dag vidare! Kram från Norge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad glad jag blir!Vilka fina ord, de värmer hela min blomstersjäl! Det är så himla roligt när mina läsare blir inspierande. Det är ju det jag vill förmedla och inspirera andra till blomsterskapande.

      Visst har det en magisk effekt att bara gå runt och fixa med enkla små stilleben. Lekfullhet och blommor går hand i hand. :)

      Jag lämnar min dörr på glänt så kika in när du vill. Du är hjärtligt välkommen.

      Ha det fint.
      Varma blomsterhälsningar Sanna

      Nu skall jag springa över till dig i Norge ;)

      Radera