tisdag 9 oktober 2012

Varsamt

 
Varsamt själslig vitt.


Rosor. Cymbidium. Silvertråd.

 
 
Likt vita kålfjärlilar svävar cymbidium över saknanden.
 
 

 
Nutida farväl.


 
Kyrkan som arbetsplats är rofyllt. Tycker om den tysta ensamheten. Blommorna och jag.
 
 

 


 
 
 
 
"I'm not very religious. I'm spiritual"
 
 
 
 
 
Kyrkor är vackra. Jag gillar kyrklig arkitektur.
 
 
 
 
Jag gillar kyrkorummet.
 
 
 
 
Jag har haft fantastisk tur som fått jobba på Hellborgs Blommor en stund. 
 
 
 
Just den här ljuvliga sommartäppan har min fantastiska kollega A gjort.
Hon finns heltid på Hellborgs.
 
Jag har fått vara på plats i flera av Stockholms vackra kyrkor. På Hellborgs  skapas fantastiska binderier med konstnärliga varsamma händer.
 
 
 
 Personligt varsamt bemötande med en florist "on location". Det tycker jag om.
 
"In the garden of sorrow flowers of comfort bloooms"
 
 

2 kommentarer:

  1. De vita rosorna längst upp är otroligt vackra.
    Det måste vara mycket speciellt med att göra buketter som sista hälsning...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej kära du

      De är underbara, Avalanche. De håller sig fint i vas också. Om man tar hand om dem på bästa sätt ;)

      Jag tycker om att arbeta med blommorna kring ett hej-då. De känns på något sätt väldigt fridfullt även om många gånger hjärtat sväller för de nära som är kvar.

      xxx

      Radera