torsdag 17 januari 2013

Sudda bort din sura min

                                             


Jag har missionerat för gult många år. Hävdat att gult Är inte fult! Svår kan den vara om den används fel men absolut inte oattraktiv.




Blev barnsligt  och strålande glad idag.  




 Gult på Formex. För mig var det här riktigt uppiggande. Det som lockade mest denna vår mässa. Lite annat också förstås återkommer till det.


                                       


Den gula färgen har kommit smygande och nu slår den solklart till. Mode. Inredning. Blomster. Milda sköna skiftningar i gult.




Fräscht.


                          

Stimulerande.

                            


Glädjande.




En optimistisk färg helt enkelt. Munnen den skall skratta och vara glad.





Gult är faktiskt en härlig blomfärg. Väldigt underskattad. En bukett i flera fina nyanser av gult är som en vitamin för själen.




Sol på himlen och ett morgondopp. Gud! vad jag längtar efter solen och till sommaren.



Stilfull i flera kulörer av gult i vår och sommar. Helt rätt!



Nu känner jag för att storstäda och få in lite värmande gult.







Inspireras av Mer gult härhär, här, här, här

Gula bilder med Iphone av mig idag på Formex 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar