fredag 8 februari 2013

Gröna alternativ


Bildkälla

Mitt hjärta är nog lika grönt som det är rött.
Bildkälla

Jag har en inneboende grön växtkraft. Gillar det som är grönt. Gillar gröna alternativ.


stock photo : Summer table setting

Grönt är alltid fräscht. Läskande för både öga och gom.

Bildkälla
Frukt och grönt är alltid användbart. 

                                         

Just nu när jag går här i gröna tankar önskar jag att jag hade min svärmors tyska glas med graverade vinrankor på skön grön fot tillgängliga. Plus Alla hennes gamla gröna flaskor/vaser. Vill ha. Nu.



Undrar om hon förstår vilka gröna skatter hon har i sina skåp i sommarhuset. 
40 Trendy Emerald Green Wedding Ideas
Bildkälla

Gröna blad. Alltid helrätt.  Enkelt, iögonfallande och snyggt. Sobert men ändå en känsla av vild natur.

Bildkälla

Jag älskar ormbunke. Helst plockad i naturen förstås. Men det funkar med den tama släktingen, de klassiska läderbalden direkt från blomsteraffären, för känslan. Det stackars läderbladen som inte är så omtyckta. Används det med finess är det absolut urfint!


Bildkälla
Små buketter till varje gäst. En liten take-home-grej är hur rart som helst. En fin hjärtlig gåva.


40 Trendy Emerald Green Wedding Ideas
Bildkälla

Grön blomstrande livskraft i söt kopp är en skön idé. Funkar ju också som hjärtlig goodie att ta med sig hem. Måste ta en sväng till myrorna. Finna gröna sköna fynd. Jag vill duka grönt på flera plan.

Bildkälla

Djuriska mönster är rätt. Gröna zebror finns väl?

Bildkälla
Det här känns nog som mitt gröna jag med små vackra skönhetsfel. Perfekt Operfekt. Slitet, gammalt, ingroddt, grönt, vintage, industri, rustikt, rostigt. Växthuseffekt (på ett bra och fint sätt)

Bildkälla
Visst passar en sirligt, luftig, fräsch, sommargrön med vårkänsla också den här floristen på en hjärtlig dag. Eller vilken dag som helst faktiskt. Vilken årstid som helst. 
Alla Hjärtans Dag kan vara grön. Den kan vara en annan färg som rosa, orange, gul, blå, vit. Det är du som väljer. 

Bildkälla

Det är du som vågar. Krispigt grönt till kärleken.

Bildkälla

Jag hoppas på att få skapa succulent-kärlek på torsdag till någon modig.

bildkälla

Både i bukett och kruka. Hållbar och bestående kärlek liksom.


Som florist är det ofta svårt att hinna med sina egna hjärtan. Det får bli en grön dukning till nästa helg istället. Hade sommaren varit här hade jag gått ut i kryddlandet och plockat mynta, citronmeliss och daggkåpa och satt i min hjärtvas från något glasbruk som jag inte minns vilket just nu. Det är grön kärlek det.


2 kommentarer:

  1. Hej min fina vän...
    Underbara gröna bilder.. Jag håller med dig, grönt är en färg och en känsla som ligger mig varmt om hjärtat med :)
    Det som du skriver inne hos mig stämmer nästan olustigt mycket in på mig... Jag är precis så... drömmer mig bort medans jag pysslar med sånt som jag älskar så tiden bara försvinner... och jag kan komma på mig själv med att tänka på allt och lite till under tiden som min kropp och mina händer sysslar med nåt helt annat :) en härlig känsla...
    Ha en underbar fredag o helg min käraste vän...
    Vad tror du om en bloggträff nån gång?
    Jag är ju i Stockholm titt som tätt :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jessica,

      Grönt är skönt :)

      Flow är något helt fantastiskt ;)Tänk vilken tur vi har som kan känna den. :)

      Stor varm kram. Sanna

      Radera