torsdag 21 mars 2013

Blomster och granater

Bildkälla

Blommande handgranater fulla med frön som ger en blomstrande sommaräng. Leran löses upp av regn. "Throw and Grow"

Bildkälla


Snälla fröbomder 


Bildkälla


som ger glädje och skönhet till en bortglömd plats. 


Bildkälla

Blomster och granater. Blommande krigföring funkar för mig. Känns Vänligt även om ord som gerilla, terrorist, krig och bomber används. Sätter du ihop dem med andra ord blir det ju något helt annat. Gerilla-odlare. Eco-terrorist. Blomster-krig. Frö-bomber. Då blir det något helt annat.


Bildkälla


Jag tycker de här frösmällarna är finare än lergranaterna. De är lite roligare och känns mer lekfulla. Egentligen gillar jag ju inte själva granat-formen det är för mycket vanligt krig och elände för mig....men Seedbom med sin färgglada lilla topp och lekfulla förpackning gör det enklare för mig att tycka om den. Dessutom med namn som Sunflower Power, Urban Bee Wildflower Mix, The Pollinator, Senses Selection, Thymebom, Cornflowerfieldbom, Poppy Peacebom, Lovebom.  


Bildkälla



Visst skapar det en lust att blomsterbomba nära och kära. Fin present.





Vill man beställa frögranater till sommarens blomsterkrig finns det på Seedbom, de levererar i hela Europa. Beställ här 




"Seedboms put the power to beautify in the hands of everyone"
 Richard Reynolds Guerilla Gardening



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar