lördag 23 mars 2013

Fjäder-Fint



Läste i tidningen i morse att det inte varit så här kallt i mars på sju år. Gud vad jag är trött på denna kyla. Jag vill inte ha den mer. Men visst är det vackert i solen det går ju inte att komma ifrån. 






Med vovve är jag ute och promenerar i naturen dagligen. I ur och skur. Året om. Medveten eller omedveten om årstidernas växlingar. 






Inspireras i det tysta av naturen. Färger, former, dofter och känslor visar sig i
 mina buketter och i mina dukningar.


Ni som följt mig ett tag känner till min svaghet för fjädrar. 


Det behövs bara några få vackra fjädrar för att få en lätt bris av vår och en känsla av sommarens fågelkvitter.



Naturnära marstoner passar till påsken 2013. En stark accentfärg är fint till och kan bytas när helst du vill. 



Naturen är den bästa källan för inspiration och rekreation. 


Fjäder-fint med rosor och fjäder. En känsla av kvällspromenad i solnedgång. 


Satsa på fina fjädrar. Dessa hittade jag hos en floristkollega som har butik i Kista, Små Gröna Blad. Därifrån kommer även det naturnära fjäderägget. Glaskupan och de jättefina gröna vaserna är från Charlotte och hennes Trädgårdflows nätbutik. Som har blivit en favorit. 

Ha det fint i solen.



2 kommentarer:

  1. Läckra vinterbilder!! Och så mycket fint man kan hitta på med fjädrar. Är det naturnära färger som är grejen nu? (fast i påsk är det ju tillf.färgstarkt antar jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofia,

      Tack. Vintern är vacker på bild. ;) Jag är förtjust i fjädrar rent allmänt. Just nu är det naturnära toner som lockar min lust. Men det kunde lika gärna varit färgstarkt. ;) Huvudsaken är att man själv trivs med sina installationer och att vi har haft en skön, lekfull kreativ stund.

      Ha en fin påskvecka och tack för besöket.

      Påskkramar
      Sanna

      Radera