onsdag 27 mars 2013

Påsk




Så var det påsk. Det var nyss jul. Men julen varar ju förstås ända fram till påska.




Det är lite skillnad på påskfirandet nu när tjejerna är stora. Stor bor ju inte ens hemma längre.


I år jobbar dessutom både Stor och Mellan på påskafton och sent dessutom. Det blir kanske ingen äggjakt i år...




Det hör ju liksom till tycker jag. Påhitt, lek, pyssel och bus. 
 


Liten (snart 17) är ju hemma som tur är. Hoppas hon vill måla ägg med mig. 


Högtiderna blir lite annorlunda med större barn. Lugnare. Längre middagar. Inga sängtider. Djupare diskussioner. Andra spel. Så himla mysigt.


Vi får se hur vår påskafton blir. Vi brukar vara på landet, men i år stannar vi hemma. Jag vill ändå att vi samlas alla när vi kan, för det hör till. Bevara traditionen. Äta gott och ha mysigt tillsammans.


Jag är så tacksam för mina fina flickor. 


Att vi får äta många middagar ihop både i vardagen och till fest.


Dessa helt magiskt söta bilder är från Style Me Pretty inspireras och förundras här

2 kommentarer:

  1. Du har alltid så fina bilder Sanna som man blir glad av. Mina barn börjar oxå bli stora och man umgås på ett annat sätt vilket är härligt det med.
    Ha en skön påsk!
    Kram Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Madde,

      Vad glad jag blir. Dessa rara påskiga bilder kunde jag inte morstå. De är så likt mina egna småbarnsstunder med mina tjejer.

      Alla åldrar har verkligen sin tid.:)

      Ha en riktigt lekfull påsk.

      Varma påskkramar Sanna

      Radera