tisdag 26 mars 2013

Uppåt väggarna



Bildkälla
Den här idéen gillar jag. 

Bildkälla

Har du dåligt med utrymme i stickling- och frösåddstider är det här en superfin lösning. Odla uppåt väggarna.

mason jar DIY hanging herb garden indoor plants
Bildkälla

Vackra slitna brädbitar och gamla burkar. Det gillar iallafall den här floristen. Så fint med kryddor på väggen. Smakrikt för både gom och öga.

Bildkälla

Gulligt för sommarens handplockade dikesblomster.

Kolla här


Enkelt att fixa själv.


Bildkälla

Jag måste verkligen testa. Jag som har så mycket fina flaskor i mina gömmor. Vet inte vad de där stålbanden kallas för men har sett dem i byggvaruhandeln. Helst skulle jag vilja ha dem rostiga (förstås), men stålrent funkar.

Bildkälla
 Gammalt plank eller drivved är perfekt, men det går ju lika bra att måla eller betsa vilken brädbit som helst. Måste kolla på landet i påsk om jag hittar någon fin brädda. 

6 kommentarer:

  1. Hej fina Sanna!
    Vilken härlig idé :)
    Det brukar ju faktiskt vara så att man har lite ont om plats så varför inte plantera uppåt väggarna :)
    Hoppas allt är bra med dig i dessa påsktider!
    Jag kan tänka mig att du har fullt upp och lite till :)
    Stor kram o ha en underbar dag min vän!
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jessica,

      Du min alltid så trogna läserska! Tycker det är helt fanastiskt att du lämnar fina ord så fort du kommer förbi. Jag uppskattat dem så innerligt skall du veta. Hoppas
      du fortfarande funderar på det där lite större avtycket vi pratade om tidigare ;) Det skulle vara en sådan underbar sak för mig.

      Tycker idéen är lite kul. En kombo av grejor blir till ett. Jag som vurmar för återbruk. :)

      För första gången på väldigt länge är jag ledig hela påsken. Så jag har det ganska lugnt och skönt krippsligt. Hjärnan går på högvarv angående beslut av mushusets yttre ansiktslyft. Puts, fönster och dörrar. Fy...jag är min egen värsta kund...har sådan beslutsvånda.

      Massor av varma kramar till dig och hoppas du får en rolig och lekfull påsk.

      Radera
  2. De gula gillar jag allra bäst, nu när det blir påskahelgsfest.
    Varmgula påskkramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej min blomstervän!

      Hur har ni det där uppe i norr? Gillar också gult :) Även utanför påsken. Men visst är det extra kul med gul nu :)

      Hoppas ni och du får en jättehärlig gul påsk.

      Påskkärlek Sanna

      Radera
    2. Här i norr är det soligt och en härlig vårvinter. Men vi har sån otur så i vårt lilla hus är det förkylningar som regerar. :(

      Radera
  3. Men era stackare! Förkylningarna har verkligen gillat den här vintern. :( Hoppas ni kryar på Er och kan gå ut i vårvintern snart.

    Varma friska påskiga blomsterkramar

    SvaraRadera