torsdag 2 maj 2013

Throw-back-Thursday


lördagen den 30:e juni 2012

"Återburk"


Sköna tekannor av Mirjana Smith.

 


"Mirjana's interest lies in the history of their origin, uses and memories, and the possibility that every object's ultimate destination could be entirely different from its intended purpose"



Det här är verkligen min tekopp. Återburkarna gör återbruket till en härligt familjär historia.



Henry, Annabelle, Victoria, Joshua, Mrs Palmers., Percy, Edward, Nancy. Återburkarna har alla ett personligt namn.



"New Beginnings". Gammalt blir nytt. Ett användningsområde blir till ett annat.


Secondhand, loppisfynd, skåpfynd, lådfynd, källarfynd, familjefynd. Allt med en historia är min melodi.  


Blomsterarrangemang kan jag göra i det mesta. Så gott som allt duger till blommor. Jag ser en utmaning att använda det jag har. Recycle. Reduse Reduce.



Ta det du hittar i dina köksskåp och fyll dem med tamt och vilt. Härligt och sommarfestligt. "Just to let your fantasy lead the way. " Läs mer här, I Love roses


De fina bilderna på tekannor av återburkar finns på Mirjana Smiths blogg här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar