fredag 19 juli 2013

Sommarrepris

söndagen den 24:e juni 2012


Sommarkänslor



"Med solen i ryggen
Och vinden i mitt hår
För mina steg mig ner till stranden
Och för en stund blir jag 5 år gammal
Världen finns inte längre
Bara clownen mittemot
I detta spegelhus finner jag min röst i
Ett böljande skatt
Tömmer alla sorger"



Laddar för sommarkänslor.




Sköna svenska sommarkänslor.



Älskar att resa världen runt. Men det finns inget som är så vackert mättat perfekt som den svenska sommaren. Med sol eller utan sol.



Barfota liv när det är som bäst. 




Ro för en konstnärssjäl.


Finns det något som är mer fantastiskt än morgondopp innan någon har vaknat. Du och havet är ett. En sval smekning av havets gud är himmelskt.




Övriga tider tar havsgudarna tidsbokningar.


 


Det går även fint att nyttja de bekväma badmöjligheterna för respektive kön om man missar tiden.


Tider skall vara flytande på sommaren. Man ska tappa tidsbegreppen. Det gör jag.  Ofta vet jag inte vad klockan är eller vilken dag det är. Det är underbart för en tidsoptimist.



Det är skönt att vara ensam och kanske till och med ha lite långtråkigt. Det är spännande att se gammal färg som flagnar. Så oerhört vackert.



"Jag tänker tillbaka
På alla stunder jag haft
Vid mästarens sida i närhet av vänner
och allt som har gjort mig till den jag är
Jag är aldrig ensam
Aldrig utan kraft"




"Med solen i ryggen och vinden som viskar
är jag en del av alla livets färger"


En till som gillar sommarens icke-måsten och samlande av sommarkraft. Vårt yrväder med fyra ben älskar att springa bland skrevor, blomster med vinden i pälsen. Rulla sig i tång och blåbärsris. Skälla på osynliga väsen på långa skogs- och strandpromenader.




 Sommarens yrväder och oväder tycker jag om. Kura under en filt, tända en sommarbrasa i den gamla öppna spisen, läsa en god bok med en kopp te. Sommarmys på riktigt. Juni. Juli. Augusti. Med stillhetens om gäst.



Nu längtar jag till på fredag! Då börjar mitt blomstrande härliga långa sommarlov. skall jag pendla från öst till väst.


 Sommaryoga för ögonen. Älskade kuster skall få gunga mig i sommarro och in i dimman av en blå Prippssommar.




"Vågorna gungar mig
Under bar himmel seglar jag
Händer som gungar mig
Jag har hela världen under mig snart
Vågorna gungar mig
jag är en del av en underbar dag
Händer som gungar mig
mot det lugn jag vill ha"


Välkommen Sommar!

Nu njuter jag.


2 kommentarer:

  1. Så vackert och stämningsfullt du skriver! kram "mimapix"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej kära Ig-vän,

      Välkommen. Vad roligt att du hittat hit också.

      Tusen tack för fina ord och gillande både här och där. :)

      Ha det fortsatt fint.

      Radera