söndag 10 november 2013

Flashback Sunday; JUL

tisdagen den 18:e december 2012

How the Grinch stole Christmas


And the Grinch, with his Grinch-feet ice cold in the snow, 
stood puzzling and puzzling, how could it be so? It came without ribbons. It came without tags. It came without packages, boxes or bags. And he puzzled and puzzled 'till his puzzler was sore. Then the Grinch thought of something he hadn't before. What if Christmas, he thought, doesn't come from a store. What if Christmas, perhaps, means a little bit more.” 





En Grinch-ranunkel tänkte jag när jag fick syn på den här busen. How the Grinch stole Christmas skriven av Dr Seuss är en barndomsfavorit. 


               


Jag har försökt googla fram namnet på den här. Den kan hetta Ranunculus Clooney, Pon Pon Green eller möjligen Ranunculus white and green Clony France. Men har ingen aning. Tycker Grinch är ett passande namn! Jag kommer kalla den för det iallafall. 


 


Underbara ranunkeltid! En klar favorit för min del. En Ranunkel passar allt och alla. Finns i blomsterbutikerna från slutet av november till någon gång mars/april. 

     


Ranunkeln är en oroligt hållbar blomma. Mina busiga grinch-gröna har stått 6 dagar, hittills, och är fortfarande lika stark, fräck och uppiggande. Nytt snitt och vatten varje dag har den fått, förstås.





Min "Grinch" kommer förmodligen inte stjäla julen men definitivt uppmärksamheten. Oblygt, busigt och kaxigt drar den till sig allas blickar.  De andra i sällskapet förbleknar en aning.





P.S Tack Hellborgs Blommor för att några Grinchs fick följa med hem till mushuset för testa hållbarheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar