tisdag 12 november 2013

November




I november känns det som de flesta drar sig inåt och går ide. En sorts tidig vinterdvala. Jag fantiserar mer än vanligt om att fly till värmen till vilket pris som helst om jag bara kunde...


Men visst är det mysigt!?....vi kan elda i spisen, tända en massa ljus, dricka gott värmande te och smutta på första glöggen redan klockan 4 på eftermiddagen. 


Visst är det urhärligt. Ett tag - men jag tröttnar snabbt på det kalla ruggiga mörkret. Jag har i ärlighetens namn redan fått nog. Jag är inte kär i hösten längre. Jo, jag vet! Det är fortfarande soligt -vissa dagar- och det är fint och så. Och javisst, mysigt med yllesockor och stickade tröjor, koftor och lovikavantar. Men...


Jag vill bo i ett mildare klimat så här års. Det behöver absolut inte vara 30 grader varmt men så där lagom svalt. Att det funkar med fina halsdukar, glada vantar och fransiga koftor. Men jag vill slippa tjocka dunjackor och otympliga vinterskor!

Tänk så underbart att kunna sitta ute mer eller mindre året om. Ha fest ute året om. Like. 


 November är givetvis en festlig månad om du vill. En perfekt månad för bröllop egentligen. Här hos oss är det säkerligen inte många som har november i tankarna när det gäller kärleksfest. Jag har faktiskt aldrig varit med om ett novemberbröllop - vare sig på jobbet eller privat. Kan tänka mig att valmöjligheterna - när det gäller kyrkor, lokaler och annat - är en aning enklare nu än t.ex sommarmånaderna.



Jag skulle verkligen bli ofantligt glad att bli bjuden på ett färgstarkt novemberbröllop. Kul att lysa upp mörkret med sköna färger och feststämning. Härliga blommor finns ju för alla säsonger. 


Rejält. Lantligt. Rustikt. 


Novemberrätt i Michigan-USA. PÅ Wedding Chicks -här- finner du fler bilder och inspiration.

Enjoy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar