fredag 6 december 2013

En krans till var människa


Vissa barhoppar. Det är förstås trevligt det med.



Jag lever ett betydligare hälsosammare liv.



Så här års iallafall. Jag blomsterbutiks-hoppar mer än jag brukar.



I år blir det ännu mer hoppande än vanligt av någon anledning.



En intensiv tid med många underbara blomsterkollegor på olika platser i min stad. Jag har hur trevlig som helst. Det är dock inte något lugnt hängande över en blomsterdisk utan hårt blommigt och handfast arbete.



De senaste månaderna har kransbindande tagit en stor del av min kreativa tid i anspråk. Det har blivit mitt signum i höst och vinter skulle man kunna säga.



Jag gillar att skapa kransar.



Gillar att binda olika. 


Klassiskt.



Stort och smått. Smalt och kraftigt.



Alternativt.




Naturnära.


Romantiskt.



Enkelt.



Vackert.

Äppel- och kaneldoftande.




En känsla av en parisisk parfymbutik.



En krans till var människas dörr.



Jag tycker inte man behöver producera många av samma sort. Jag tycker det är ganska trist med många av samma slag och ingen som helst valmöjlighet för kunden. Dessutom är det mycket roligare för mig. Tycker varje krans kan få vara unik. Outstanding.  När jag producerar gör jag alla kransar speciella även om det kanske bara skiljer en liten detalj. Ingen är den andra lik egentligen.



 Det är mycket roligare att ha en "egen" krans på sin dörr. 

P.S Bilderna är alla från Bloomster Stockholm, Sibyllegatan 26. En skön blomsterbutik med en touch av storstad i Europa. Jag stormtrivs här. 

2 kommentarer:

  1. Super fine kranse og meget inspirerende blog, jeg skynder mig at melde mig til her,
    God weekend.
    Mange hilsner
    Anita

    SvaraRadera
  2. Så jättefina kransar, jag skulle aldrig kunna välja...det fick bli en av var :-) Mycket inspirerande, tack ! Kul att hitta hit. Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera