tisdag 10 december 2013

Pausbild




Det är två veckor till julafton. Var det inte nyss sommar? 

Jag skjuter julafton framför mig. Jag vill inte tänka på den riktigt just nu. Mina stora flickor är långt borta över jul. Familjen är inte komplett. Jag har vant mig att min bror är på andra sidan jorden med sin flickvän, men tjejerna....det känns väldigt tomt och jobbigt. Julen för mig är familj och tradition. Framförallt är det kärlek. Julen har alltid varit speciell i vår släkt. Det har alltid varit "all-in" till jul när det gäller allt. Mat, blommor, släkt, barn, känslor, sorg, pynt, kärlek, omsorg, omtanke, paket. Just nu skingrar jag saknad och tankar med blommor dygnet runt. Jorden under naglarna och barr å stjälkar i bh:n skvallrar att det är mycket nu. 

Hur ser din jul ut?

Happy Nobel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar