måndag 16 december 2013

Re-cyber Monday

fredagen den 14:e december 2012

Blomstertomte i verkstan



Sakta börjar julkänslan smyga sig på mig. 


Den kommer trevande och jag börjar känna in julfärgerna.

                            


Ranunkler. Hyacinter. Tulpaner. Vaxblomma. Amaryllis. Anemoner. Äpplen. Kottar. Kanel. Det är så himla underbart när kunden går iväg med sin bukett och känner att julen är fångad i blomster. Det ger den här floristen en fin julfeeling. Blir blomsterhög. 




 Jag vet hur galet det blir i blomsteraffären ju närmare julafton kommer. Jag gillar att jobba dessa veckor (också). Det är intensivt, sent, mycket och framförallt otroligt roligt. Julstress i blomstervärlden är riktigt mysigt.




Jag finner ett sorts lugn i att få skapa i sköna gröna växter trots att julfarten är hög. 




Jag tycker om att få kreera. 




Plättar. Ecaheveira. Vit hyacint. Julros. Mossa. Glas. Organza. Pärlband. Silvertrassel. Lite glamour passar absolut till jul. Julen kan gå i rosa och silver. Maria Montazamikänsla utan tassel i år.



Polkakäppar från matbutiken. Stämplar. Röda Sidenband. Vita hyacinter. Plåt. Mossa. Jord. Jag är som en blomstertomte i verkstan. 


 

Say Blomma!


HA HA HA!

                        

Visst kan december vara lite upp och ner under intensiva blomstrande julveckor men ack så härliga.

Foto: Iphone by me.

Glöm inte att följa mina dagar på instagram; sannasvarld. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar