måndag 30 december 2013

Re-cyber Monday

onsdagen den 2:e januari 2013

Så 2003


                       

Fick ett leende på läpparna när jag tittade genom mina foton från nyårsafton. Lite känsla av 2003. 


                         



En  blommig goodie-box med hyacinter i blom på lök i starka färger. Några echeveria, ett paket fairtraderosor och vita liljor.



                          


Lökarna åkte av hyacinterna och julgranen fick dela med sig av sina kvistar. 
              
                                  


                           

Sköna hyacinter i cerise och gran i mina vippande wiskeyglas. 


                              


Att använda sig av glasförrådet är perfekt. Alla glas funkar som vas.

                               


Rosor, echeveria och grankvistar arrangerades i mina kitschiga svanar som jag fyndat i mellandagarna på Myrorna. 

                                

Familjen tycker de är fruktansvärda. Ett litet Svansjön-stilleben blev det iallafall, varför inte!?  Jag tycker de är på till gränsen till "to much" att de är coola. 

                  

Klassikerna i skåpen med vintrig & isig känsla plockades fram till nyårsbordet. Detsamma som artikeln i mitt senaste inlägg. Något mer slitna efter ytterligare 10 års användning. Jag älskar vårt vita bord som fått en vacker patina. Köpte det på Solgården när vi flyttade in i mushuset. Bordet bär idag märken av en fin familjehistoria. 

                             



Nyklassiker fick samsas med handgjorda assietterna i keramik. Assieterna som också är detsamma som reportaget i inlägget igår. 

                                               
                            

Frostat, klart och rosa.

                            

En känsla av frost. Men ändå en doft av vår.


                          


Vackra glasprismor i takkronan.


                              

Känns så 2003 på något sätt. :)


                            

Mysigt och trevligt hade vi på vår nyårsafton. Fantastisk mat och dryck i kretsen av familjen. Nu kan 2013 börja på riktigt.

                                        
                             


Passar på att tacka Er som tar Er tid att besöka och inspireras av Sannas Värld. Jag uppskattar det verkligen. Framför allt när ni lämnar ett avtryck i form av ord.  Jag önskar Er alla ett blomstrande och gott 2013!  

2 kommentarer:

  1. Kära Sanna
    Min fina bloggvän.
    Jag vill önska dig o din familj en underbar nyårsafton och ett Hääärligt Gott Nytt År!
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste Jessica,

      Tusen och åter tusen tack. Även om vår jul och nyår inte var helt komplett med familjemedlemmar så var det mysigt. Men tårarna föll när vi pratade med våra döttrar på andra sidan jorden. Det var tufft med en i Surfers Paradise och en i Bangkok just på julafton. Det är ju en familjehögtid. Men nu är det över och på onsdag får jag hämta en på Arlanda :)

      Ta hand om dig
      Kram

      Radera