torsdag 30 januari 2014

Inside the box

Perrier Jouet Unveils Belle Epoque Florale Edition By Makoto Azuma 4
Bild här


"Att tänka utanför blomlådan" är en metafor som jag använder mig av flitigt.




Det gör den här otroliga mannen på riktigt, fast tvärtom - han tänker liksom "inside the box".  Lyssna på hur hans tankar. Se hur han skissar. Ta det till dig. Det här är en riktig konstnär. Jag fullständigt går igång på att konstvetenskapliga termer används i blomstersammanhang.

Perrier Jouet Unveils Belle Epoque Florale Edition By Makoto Azuma 1
Bild här

 Makoto Azuma. Han har figurerat här i min värld tidigare. -Belle Epoque Florale- får ett blomsterlyft med vackert tänk och japanska anemoner. En av mina blomsterfavoriter designar ett favorit bubbel (vår bröllopschampagne). Det här är som bubbel i ådrorna för mig.



makoto
Bild här



Jag beundrar japansk blomsterkonst. Det är något alldeles extra. Här hittar jag blomsterkraft och inspiration. 


Bild här.


Det skulpturala. Det unika. Det konstnärliga. Det inger mig en oerhörd lust att vilja mer. Våga mer. Gå utan för min comfort-zone oftare. 


20131020-171715.jpg
Bild från La Fleuriste. Bodde jag i Gbg skulle jag hänga här jämt.
Gallerikänsla.

Det finns förstås härlig blomsterinspiration på närmare avstånd än Tokyo, Japan. Göteborg, Sweden och La Fleuriste är för mig en guldgruva - menar koppargruva ;). Här kan de tänja och mixtra med konsten som inspirationskälla. De är unika av sitt slag här i Sweden, tycker jag. Jag följer dem på Instagram och får min dagliga upplyftande blomsterdos.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar