måndag 20 januari 2014

Re-cyber Monday

fredagen den 9:e november 2012

En kväll i tunnelbanan

 
 
Kassar fulla med Hortensia lyser upp vilken tunnelbaneperrong som helst. Männsikor ler och någon vågar  till och med säga något om mina blomsterfyllda påsar som av en händelse matchar min ballongkjol i jeans. Jag älskar hortensia och jag älskar jeans och jag älskar människor som vågar titta upp från sina mobiler. 
 
 

 
 
Att få vänta några extra minuter på Karlaplans t-banestation gör inget. Jag låter mina ögon vila på fotomontaget längs med perrongen. Just vid det här tillfället hade jag den gamla klassikern "En kväll i tunnelbanan" med Noice i öronen.
  
"En kväll i tunnelbanan, alla dar som den vanliga vardan
en kväll i tunnelbanan, på stan"
 
Med famnen full med jeansblå hortensia hade jag, helt enkelt, ett urbant moment
 
 
Asfaltsblommor 1980.
 
 
 
 
P.S Hortensiorna har prytt mushusets ingång tills nu. De har varit magiska i sina tunga järnkrukor på gränsen mellan asfalt och gatsten. "Suburb-snyggt". Vet att jag som vanligt är lite sen, men nu har det grävts ner i jorden. Håller tummarna att de klara vintern.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar