onsdag 15 januari 2014

Sommarform

Natural meadow style bridal bouquet with wheat and cornflowers
bild här
Vintern kom. Jag visste såklart att snön skulle singla ner från himlen förr eller senare. Men ändå tänkte jag: NEJ! Vill inte vinter. Inte nu. Till jul och nyår ok... Men INTE nu!
 Jag kan vara en vintermänniska om jag vill. Några veckor om året på på sin höjd. Till jul och nyår och om jag får åka skidor eller vara helledig en vacker solig vinterdag och får dricka varmt ur en termos. Men jag är en sommarperson. Jag är en blåklintstjej, en borstnejliketant, en vetemadam, en cosmoskvinna. En jungfru i det gröna helt klart eller kanske inte en jungfru längre. Men ändå, ni fattar vad jag menar.

Seasonal bouquet with golden wheat, cornflowers and love-in-a-mist
Bild här

Jag älskar - och då betonar jag Älskar sommaren.

Alternative wedding necklace made of seasonal flowers
Bild här

I sommar skall jag knyta färska somriga halsband av trädgårdens & naturens allsköns blommor.

Flower crown and flower necklace made from seasonal British flowers
Bild här
'
Väddös vilda och tama blommor skall få förhöja dekolletage och huvud hela sommaren. 

Flower necklace of cosmos and nigella
Bild här
  

Så skall jag hålla sommarformen. Min 50:e sommar mellan skog och hav skall vara fullt av firande, barfotaspring, nakna morgondopp och blomsterplock. 

Vad har du för sommardrömmar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar