onsdag 16 april 2014

Påsken kommer varje år- repris


En vecka till påsk. Är det redan!? 



Fjäderlätta kvistar av trollpil känns naturnära och ger hopp om vår. Lagom påskigt. 


Fjädrar och ägg är fint. Är väldigt förtjust i både ägg och fjädrar. Året om. Även om det känns extra lockande till påsk för vissa.


Jag hänger mina fjädrar i små vackra flaskor. Enkelt och svävande vackert.




Min trädgård delar så gärna med sig av sina tillgångar året om. Päron, äpple och körsbär får samsas i gammal koppar. En lite mer traditionell påskbunt med små påskägg från Indiska. Återbruk i flera led. Ni känner säkert igen dem från förra årets påsk i mushuset.




Rara penséer är de sötaste små snittblommor. De får hänga i vårt påskris i år igen. Deras små ansikten framkallar leenden. Älskar dom.




Penséer är billiga lekfulla blommor. Använder dem inne. De håller ok, någon vecka eller så. Som vilken snittblomma som helst. Penséer gillar förstås helst utomhusklimat. Inte för kallt dock, några minusgrader. Ner till -5 ungefär. Jag har haft dem ute vid kallare temperaturer och det har gått bra, men det är inget man rekommenderar. 




Söta små flaskor med blomster i naturens kvistar tycker jag ger härligt liv. Jag har kompletterat mina Berlinfynd med små enkla flaskor från underbara Trädgårds-Charlotte, Trädgårdsflow, som öppnat närbutik (nätbutik). Här.




Hos oss inspireras vi av det vi har på våra väggar när vi skapar påskris. Nu när vi har huset fullt med unga vuxna blir påskkvistarna lite annorlunda än när de var små, men fortfarande leker vi. På ett lite mer vuxet sätt ;) 

Hoppas ni också håller liv i era påskris-traditionerna. Det är en mysig tradition att låta barnen bestämma och vara med. Det är svårt att släppa tyglarna för vissa. Men påsken är som julen, barnens helg. 


Ha kul med era påskiga kvistar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar