söndag 18 maj 2014

Flashback Sunday

tisdagen den 21:e maj 2013


Florist på resa



Jag reser ganska ofta. Jag älskar att resa. Hela vår familj gillar det. Nyfikna hela bunten. Vi fick det med modersmjölken. Mina tjejer fick det med modersmjölken. Min man blev smittad av min familj. 


Vi reser på olika sätt. Vi gillar olika. Ibland reser vi var och en för sig för att vi gillar olika. Det är ok. Jag gillar att resa ensam.


Jag måste boa in mig var jag än befinner mig. I väskan åker alltid ner några värmeljus, några färgglada servetter och tändstickor.



 Allt går oftast att köpa på plats men ibland hamnar man långt från närmaste supermarket. Jag vill vara på säkra sidan. Jag vill kunna mysa till det direkt när jag packat upp. Jag vill liksom sätta en personlig touch på mitt tillfälliga boende oavsett om det är för några få nätter eller flera veckor. Det behövs bara något litet.




Det gör så mycket med små enkla saker. Blommor måste jag alltid ha, om det går förstås. För det mesta finns det en blomma eller grönt som jag kan knycka med mig lite i smyg. Några få märks inte. De kan ju ha fallit till marken....Jag köper förstås blommor om det finns en liten blomsterhandel eller i mataffären. Men mest knycker jag. ;)


Like home, med några dricksglas och ljus och hibiskusblommor. Aloha.


Duralex och verbena förhöjde balkongbordet. Här satt jag morgon som kväll och njöt av havsbrisen. Eller havsbris å havsbris. Det blåser ganska så ordentligt på Fuerteventura, vindarnas ö. Av den anledningen är det många som ägnar sin tid åt olika typer av surfing och segling på denna ö.


Jag stormtrivdes i "min" lya på Playitas, Fuerteventura. 3 minuter till gymmet, 2-3 minuter till passen, 3 minuter till standen, 1 minut till spinningklasserna, 1 minut till poolen. 6 minuter till lilla söta byn Las Playitas. 


Jag gillar att bo med eget köket. 


Att laga mat av landets råvaror. Jag älskar att handla mat på plats. Älskar stora spännande supermarkets utomlands. Kan gå i timmar. 


Så gör jag, en florist på resa, plockar blommor i rabatterna och handlar inhemskt. 



Visst blir det en och annan måltid på något härligt inhemskt hak också.




I Spanien frossar man förstås med tapas. 



Och min favorit är gambas. Mycket vitlök. Mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar