måndag 19 maj 2014

Recyber Monday

tisdagen den 28:e maj 2013


London


Så var jag tillbaka. Hemma i förorten igen. 


Jag älskar London. Det är något med pulsen där som gör mig så upprymd. Vi åker relativt ofta till London och hittar bra. Vilket gör att allt hamnar på plats ganska fort. Semestern känns på något sätt längre då när man känner sig som "hemma".


Vi har sovit jättegott på Plaza Park Victoria. Riktig London-lyx.


Superfint hotell. Vi brukar sällan bo med så här fin standard i London. Det här var riktigt bra och låg nära Victoria Station. 3-4 minuter till Underground. Perfekt. 



Badrummet var skönt fräscht. Lite vardagslyx med morgonrockar och allt. 


Vi åt frukost på hotellet första morgonen och den var fantastisk. Sedan åt vi ute för det tycker vi är lite mysigt. Känslan av storstadsliv blir mer påtagligt. Jag gillar att betrakta. Uppleva när Londonborna och andra vaknar till liv. 


Det är något visst med denna stad. Husen, atmosfären, dofterna, folket, pubarna. Även om vädret inte varit lysande. Kallt och regnigt. Förutom i söndags då det blev närmare 20. Annars hade en tjockare jacka och vantar varit bra. Men det gjorde inget egentligen. Och vi hade tur som hade uppehåll när vi besökte det stora eventet i stan.


 Den stora, stora grejen i år för mig, var The Show! Vilken upplevelse. Nu skall jag sortera och kolla genom mina hundratals bilder ;) Sedan blir det blommor. Och mer blommor. Och ytterligare blommor här i min värld. Hoppas ni är lika tålmodiga som min man. Han har varit med om en riktig blomsterresa. Chelsea Flower Show, Kew Garden, Flowermarket och en och annan blomsterbutik.



 Även om han då och då tog sina tidningar och satte sig på närmaste pub och läste. Så kunde jag i lugn och ro fota och blomsternjuta utan stress. Det är underbart med London där båda våras intressen kan tillgodoses. 

Ha en fin tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar