söndag 17 augusti 2014

Flashback Sunday

fredag 5 juli 2013


Det vackraste jag vet


Jag och liten har haft en tjejvecka i Roslagen. Nästan iallafall. Morfar bor tvärsöver stigen precis vid havet och Nicos (vovven) är ständigt runt våra ben. Hur som helst har vi haft hur mysigt och trevligt som helst. 



Vi har passat på att göra somriga saker. Solat, cyklat, ätit glass, kokat kräm, plockat smultron! Finns det något så ljuvligt som att sticka ner näsan i en mugg full med smultron. Vilken doft, vilken njutning! Det är riktig sommarlyx.


Mamma, de här är till dig!


En utsträckt barnhand full med blommor. Det vackraste jag vet. En underbar överraskning efter 17-åringens skogspromenad med vår fyrbente vän. Det var vanligare förr men det händer fortfarande. Även om mina 3 flickor är stora idag så är de buketter jag får från mina barn de finaste jag vet. 



Rävsvansar (en masse) och 2 ormbunksblad. Skogsnära, snyggt, grönt och enkelt. Stilrent med en känsla av bus. Så otroligt fint på farmors slitna matbord som står på verandan.



  Jag kan följa mina flickors uppväxt och blomstrande utveckling i dessa handplockade kreationer. Från de där första buketterna med små sippor och ogräs med rötter och allt, feta rara tussilago, ett gäng tuffa maskrosor,  blandade vilda buntar med ängs/dikesblommor,  till en lite mer bestämd stilfullhet. Idag har de alla en ganska bestämd uppfattning vilka som är deras favoritsorter och hur de vill ha dem. 




En sak som är säkert är att jag älskat/älskar/kommer att älska dessa blommor oavsett. Helt vilkorslöst. De är vackra. Betagande. För att de är gjorda och givna med kärlek. De finaste som finns.




Ha en fin helg. Plocka blommor!

 Här hos oss blir det säkerligen en mängd fyllda kärl av alla möjliga slag. Vinglas, snapsglas, flaskor, vaser, kopparbytor och allt annat som kan tänkas fyllas med skön sommarblomster. För det vankas sommarfester i flera dagar i rad. 20-årsdag för mellan, bröllopsdag, 25-år-sedan-vi-träffades-dag och så min födelsedag förstås. Hoppar över siffran här,  tycker den inte spelar så stor roll just den här födelsedagen. Kan säga att jag skall njuta av de kommande året ordentligt innan jag blir riktigt vuxen. Om det nu är möjligt. Jag tror jag tänker ta börja använda ordet som jag aldrig egentligen gillat: mogen ungdom. Jag fortsätter vara lite som Pippi Långstrump. Jag är över tjugosju, känner mig ung och är ganska mogen alltså Mogen Ungdom. ;) Jag älskar iallafall att fylla år. Kramar Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar