tisdag 19 augusti 2014

Handplockat av mig och till salu


Som ni känner till var jag på Bali i våras. En plats som jag älskar och lärt känna under halva min livstid.

Lägg till bildtext

Hela ön trollbinder mig varje gång på nytt. Jag bjuds ständigt på nya möten, nya sagor, nya intryck. Jag slutar aldrig förundras av Bali. 



För mig är ön helt magisk. Här vill jag bo en del av mitt år.


Varje gång jag återvänder upptäcker jag nya platser och åker tillbaka till de platser som tillhör mitt hjärta. Denna gång fann jag en bit av paradiset. Ett surfparadis för en osurfande blomstersjäl. Balangan Beach.


Det var av en ren händelse jag hamnade på denna ljuvliga plats. De första dagarna på Bali vet jag att jag blir rätt jetlagad och av den anledningen vill jag bara landa några dagar. Jag hittade ett ställe som hette Flowerbud Bungalows. Bokade mina första dagar där bara för namnet tilltalade mig och fann en pärla. 



Denna resa till Bali blev också till lite av en inköpsresa. Jag vandrar mycket och stannar till ofta när jag tar mig runt. På så sätt hittar jag det unika. Tar mig tid att försöka kommunicera med de jag möter. Jag snubblade över så fina ting i byar och på marknader. Ni som följt mig genom åren i min värld vet att jag vurmar för allt och alla som berättar en historia. Sin berättelse. Sin saga. De betyder så mycket för mig. Nu har jag några hand plockade ting som har kommit med bår från Bali i paket i omgångar under sommaren. Jag tänkte ge er mina trogna läsare chansen att faktiskt få köpa de ting jag har kvar. Skulle behålla allt själv men det går faktiskt inte. En av varje får räcka för jag vet att jag åker tillbaka. 


Av en händelse träffade jag en kvinna från Indonesien som var gift med en belgare som designade diverse vackra saker av gammalt. Gillar ju återbruk. Jag har tre kvar.


Patinerade plåtburkar som man kan använda till lite av varje. Den här röda har inget glas och är lätt att använda som lykta. Den kostar 400 kr.



En härligt blå med glas. Kan användas som vad som. Kakburk, ljuslykta eller bara att samla snäckor i. 480 kr.



En havsgrön med glas. 480 kr. Alla varorna är plus frakt. Köper du alla 3 får du dem för 1200 kr plus frakt

Är det något som lockar med "handplockat av mig och till salu" hör av Er till mig på min mail sannawestien@gmail.com. 


De är är verkligen urfina och jag älskar mina. De har bott ute i sommar och kommer få flytta in till vintern. 

Ha en fin dag. xoxo Sanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar