onsdag 19 november 2014

Sneak Peak



Hej blomstervänner!


Min stora blomstervärld snurrar för full utanför cyberrymden. Dessutom väldigt fort. Så min lilla blomvärld här har varit en aning lidande en tid. Jag tänker att jag skall hinna skriva men kvällarna har gått till annat - som familj, träning och kontorsarbete som jag dessvärre inte kunnat smita ifrån som egen företagare.


Kikar in här ikväll och tänkte ge er en "sneak peak" på vad som händer därute i min värld fylld av blommor. Just nu förbereds Zetas Trädgårds julmarkand som går av stapeln i helgen. 



Tänk att det är dags för jul. Helt galet. Jag tyckte nyss det var sommar och sol. Nu är jag ju en riktig sommarperson som ni säkert har förstått på mitt ständiga "tjatande".


 Dock måste jag erkänna att det här "pre-christmas" skapandet ger härlig energi. 

Min blomsterhjärna går på högvarv. Tiden räcker liksom inte till. 


Igår kväll stod jag hemma i köket och skapade stora och små kransar vid köksbänken. Underbart är det med nyfikna stora småfolk i mushuset som vill hjälpa till. Se ovan så fint det blev när Stora J:s pojkvän satte fart. 


Grönt och blommande kan verkligen bubbla till i ådror och färg & from intresserade hjärnor hos både stora och små. Kraften av att skapa är stor. Alla mår bra av att kreera och känna olika material i sina händer. Låta konstnären i sig flöda fritt utan krav. 


Som sagt: Zetas fina julmarknad i helgen. Kom och njut, inspireras och köp av Zetas vackert skapade alster av alla de slag. Köp med något till julhemmet. Pynta mysigt till första advent redan nu. Då finns det ju mer tid att gotta sig och mysa av adventshelgen. Dricka glögg, tända första ljuset och äta pepparkakor i lugn och ro.

Jag finns på plats med mina ursköna kollegor på lördag mellan 10 och fyra och på söndag mellan elva och 16!

Kom förbi vetja.
Vi ses.
Blomstervärme/ Sanna

1 kommentar:

  1. Det är november nu...då börjar det alltid snurra lite extra i huvudet på blomsterfolk! Vilka fina kransar du snurrat ihop!!!

    SvaraRadera