onsdag 5 november 2014

Soffhäng och bevattning



Att bevara och se möjligheter i det redan förbrukade är en konst. En viktig sådan. För det är något vi måste bli bättre på. Använda fantasin och återbruka. Några målade lastpallar blir en nästintill flashig trädgårdssoffa. Några fina personligt brokiga kuddar i denna så passar det var mans hem. I slott och koja. Visst är den väldigt enkel men här är det någon som tagit tillvara och snickrat lite. 



Grekisk-ö-stil får bli min trend till sommaren. Soffhäng i lastpallar och målade och omålade stora konservburkar och plasthinkar. 



Kanske en jätteurna på det.  Tanken känns varmt svindlande- dock tror jag förstås inte känslan blir riktigt detsamma i mushusets trädgård som på en liten grekisk pärla till ö. 


Att vattna sina växter är ett måste. När jag inte är i mushuset har de andra invånarna en förmåga att bara glömma vattningen. Både inne och ute.


En gammal klassiker som även funkar hos de gamla grekerna är ju plastflaskor som bevattningssystem. Pittoreskt och galet skönt på en solhet grekisk ö men i mina krukor skulle jag nog reta mig på "fulheten" i petflaskor med loggor av Loka, Coca Cola light, Fanta och Sprite. Jag kanske skulle kunna måla dem!? Peacemärken och flower-power-motiv kanske gör de tomma plastflaskorna till små slående konstverk i krukorna. Som vilken trädgårdskulptur som helst. Jag älskar "combines" som konstnärligt uttryck. Hmm...fick en idé som jag måste testa. Det är bara fantasin som sätter gränserna när det gäller att ta till vara på det vi redan har. 

Enjoy. Blomsterkärlek/Sanna

1 kommentar:

  1. Ja det är härligt detta sett att använda och återskapa.
    Må gott från Maria

    SvaraRadera