tisdag 6 januari 2015

Unisex-en skön repris från 2011

måndag 26 september 2011

Skotskt

Scott1

Jag är, på riktigt, förtjust och lockad av kilt. Det här är för mig helt ljuvligt manligt. Stövlar, vatten, kilt, hundar, blommor, öppet landskap. Rustikt-chict.

Scott6
En varm sommardag hade hade jag en urskön äldre man i kilt som kom in i butiken. Uppklädd för stundande bröllopfest. Ville ha en bukett. Jag var ju "bara" tvungen att undra leende....hur var det där med män i kilt egentligen. Han skrattade hjärtligt och blinkade. Jag får fortsätta undra. 


Absolut man. Absolut svenskt. Hantverkskilten. Marcus Jahnke ; utvecklare av hantverkskjolen.

”För mig handlade projektet om att ifrågasätta konventioner inom kläder och mode samt var ett försök att övervinna ett av få återstående tabun – att män inte kan klä sig i kjol. Jag laborerade medvetet med manliga attribut för att göra ett plagg som skulle kunna vara möjligt att bära för en hantverkare, både praktiskt och emotionellt.”

Bild här

Jag skulle absolut kunna ha en sådan kilt på jobbet jag också. Unisex. En blomsterkilt. Perfekta fickor för sekatörer, snittknivar, fina band, kamera, saxar och andra bra att ha blomsaker.

Rosa, blå, svart. Jag skulle önska mig en grön eller en á la hawaiiskjorta. Aloha.

Man i kilt

"Blaklader Workwear says it has supplied more than 5,000 kilts to tradesmen around Europe, including the UK, but particularly in Sweden where thousands of them are being used by tradesman every day, a spokesman said."

Köp den här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar