torsdag 26 februari 2015

Makalöst



Äntligen! Jag vet jag har skrivit dessa ord förut. Men nu händer det på riktigt! NU börjar det! Både hos kollegor, kunder och annat folk.



 Amaryllis är helt klart en vårprimör. 




En ståtlig härlig grandios vårblomma. 




En skön vårlök.



Kunderna som har förstått härligheten med amaryllis även efter juletid är fortfarande få. Snittamaryllis i underbar korallfärg kan locka den nyfikna och modiga. De som faktiskt tycker som jag: Att visst hör Hippeastrum till våren!


Kaxigt praktfull är hen i galet blandande buketter av undertecknande.


Häromveckan hade jag en underbar kund som köpte amaryllis på lök - vita i blom!-som gå-borts-blomma. Hurra vad jag blev glad. Hon var inte från våra trakter ursprungligen och förstod precis vad jag menade med att amaryllis är en VÅRLÖK. Med sina vänner: pärlhyacint, krokus, tulpan, kungsängslilja, iris, hyacint, pingstlilja och de andra sötnosarna.


Jag har haft turen att anlitas av makalöst fina Makalösa Blommor i Stockholm. 



Tomas som äger och driver den lilla butiken har fingertoppskänsla!



Tomas kör sin grej och har gudomliga blomstermaterial för den här blomsterpersonen med sin lite galet kreativ blomhjärna.


Mina allra hemligaste önskningar går i uppfyllelse dagligen. Alla möjliga små makalösa under på snitt. Pärlhyacinter, kungsängslilja, helleborus och mycket mycket mer.


I mina vildaste blomsterfantasier är jag här dagligen. Dock är jag så himla nöjd med varenda dag jag behövs och bara är barnsligt lyckoglad. 


För visst är det helt ljuvligt med helt otämjda buketter. Operfekt perfekta!



 Nästa vår är hinkarna även fyllda med djärva buntar med lockande sorter av amaryllis för de tuffa blomstermänniskorna. Såna som jag själv som liksom vill sticka ut. Köra mitt race.





 Av den anledning gillar jag Tomas Makalösa skarpt.




Här kan du inspireras mer av min mission och kärlek till amaryllis



Tillsist. Till er söta Josephine och Margareta som skrev rara & peppande ord för mitt fortsatta bloggande. Den finaste februariblomma jag kan tänka mig på snitt. En julros. Eller menar förstås en februariros. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar