fredag 17 april 2015

Pråligt

Röda gerbera.



Så 90-tal.



Måhända hamnar gerberan lite längre ner på min favvo-lista när det gäller blomster. Men den har legat högt. Det var en klar måste-ha-hemma-blomma innan jag blev professionell blomstermänniska. 


Jag vet! Så unga.....känns som i förrgår

Jag hittar absolut blomsterkärlek för det barnsligt stora blomsterhuvudet. Alla blommor "en masse" har effekt på mig. Även en svårflörtad blomma som en röd gerbera.



Blickfång. Färg. Mycket. Glatt. Lekfullt och alldeles underbart. I mina ögon; inte ett dugg pråligt.  Visst är alla blommor vackra och upplyftande på sitt sätt? Det gäller bara att de hamnar på rätt plats. 

En sista sak bara! Aldrig plastad stjälk! Aldrig tvingad med ståltråd! Man ska njuta av att alla har växt olika. Krokiga som raka. Jag tycker inte om att tvinga en blomma om jag inte måste. Jag gillar ju det operfekt perfekta. Be din florist att inte plasta och tråda -dåligt för miljön och blomman behöver det inte. Ljummet vatten och nytt snitt så trivs hen bra och gläder dig länge.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar